.  » αρχική σελίδα

 :: Επιλέξτε θέμα προς προβολή ::



προσέγγιση
























Πρόσωπα  από  το  παρελθόν,  όπως  ο   Χρήστος  Θεοφίλου  που  ξεκίνησε  με  αυτό  το  όνομα  από  το  Κουτσοχώρι  κι΄ έγινε  στην  Αμερική  ο  θρυλικός  Τζιμ  Λόντος,  ο  πιό  ακριβοπληρωμένος   παλαιστής  όλων  των  εποχών.  Στη  φωτο  ( αριστερά )  με  την  οικογένεια  του   παλαιστή - τραγουδιστή  δημοτικών  ασμάτων  Θανάση  Καμπαφλή,  που  ο  γιός  του  είναι  αναδεξιμιός   του.   
Ο   Σπύρος  Σκούρας  και  ο  Τομ  Πάππας -  ξεκίνησαν  πάμπτωχοι  αγράμματοι   από  την  Ελλάδα  κι΄ έγιναν  μιλιονέροι  στην  Αμερική.  Ασυγκράτητοι,  άπληστοι,  ακόρεστοι  στο  πλούτο... Ο  πρώτος -  22  χρόνια  πρόεδρος  της  Τουέντιθ  Σέντσουρι  Φοξ    -  άφησε  καταθέσεις  σε  τράπεζες  και  καράβια  στους δυό   γιιούς  του,  που  τους  έλεγε  άχρηστους  να  κερδίσουν  έστβ  κι΄ ένα  δολάριο...  Ο  δεύτερος  -  μπίζνες,  πετρέλαια,  αναψυκτικά  -  πέθανε  με  αλτσχάιμερ  μη  γνωρίζοντας  ούτε  τον  εαυτό  του...

Κι΄ ο  Αρμάνδος  Δελαπατρίδης,  σπουδαγμένος,  μορφωμένος,  τον  χτύπησε  η  τρέλα  και  νόμιζε  πως  θα  γίνει  πρωθυπουργός  της  Ελλάδας,  πέθανε  στο  Δαφνί... Κι΄ όμως  σε  συνέντευξή  του  μου  είχε  πει  λογικά  πράματα,  όπως  ότι  ένας  νέος  πολιτικός  -  ο  Κωνσταντίνος  Καραμανλής  -  θα  μείνει  στο  τιμόνο  της  χώρας  πολλά  χρόνια.      



Πάει  μου  έστριψε  κλειστός  μονάχος
κάποτε  η  λογική  μου  ήταν  βράχος
τώρα   το  μυαλό  μου  χοπ  και  χοπ
πάει  το  έριξα  ο  δόλιος  στο  σορολόπ.


Ένα  καλό  κρασί  να  πιώ   και  να  μεθύσω
αλλά  να  μη  ξεστρατίσω  και   μπουχτίσω
με  τους  πάρα πολλούς  φίλους  και  φίλες
που  απόχτησα  και  πόσους  δεν  εγνώρισα.
Ναι  φίλους  διαλεχτούς  αλλά  και  βαρετούς
και  μερικούς   λογικούς   και  πολύ  σοφούς
κάποιοι  έτυχε  να  χρωστούν  της  Μιχαλούς.
Κι΄ από  γυναίκες  εκεί  να  δείς  τόσες  πολλές
  τσαχπίνες  όμορφες  τρελές  και  παρδαλές
κάποιες  σοβαρές   κυρίες  εκάστη  πρωία
τη  νύχτα  αγνώριστες  για  δες  τι  συγκυρία. 

  






  

===============

Όσο  γερναω  η  ασχολία  μου  στο  ρεπορτάζ  γίνεται   περιέργεια...  και  προσπαθώ  να  μάθω  για  καλλιτέχνες  διάσημους  και  γνωστούς  από  το  παρελθόν... Η  ηθοποιός  που  δεν  μπόρεσα  να  μάθω  την  ηλικία  της  ήταν  η  Δάφνη  Σκούρα, που  την βλέπετε  αριστερά  στη  φωτο  με  τον  Μίμη  Φωτόπουλο.  Εγώ  δεξιά  και  η  Πάρη  Λεβέντη  και  πρέπει  να  είμαστε  σε  ημερήσια  θαλάσσια  βόλτα  του  περιοδικού  ΠΡΩΤΟ. 

Η  Δάφνη  Σκούρα   ήταν  μαθήτρια  της  Μαρίκας  Κοτοπούλη  πριν  φοιτήσει  στη  Σχολή  του  Εθνικού  θεάτρου. Έπαιξε  σε    μεγάλους  θιάσους  κατά  την  διάρκεια  της  κατοχής  και  πρωταγωνίστησε  σε  ασπρόμαυρες  ταινίες.  Υπήρξε  αντιστασιακή  και  μέλος  της  οργάνωσης  Λαμπράκη  -  απόφευγε  συνεντεύξεις  και  δημόσιες  εμφανίσεις  και  μου   κάνει  εντύπωση  πως  βρέθηκε  στη  παρέα  μας.    


 Κάποιοι   πιό  νέοι,  κάνουν  εμφανίσεις   στο  θέατρο  και  στο  τραγούδι,  άλλοι    έχουν   αποσυρθεί  από  τα  δημόσια... Μερικοί  έχουν  και   σελίδα  εδώ  και  τους  βλέπουμε  σε  τωρινές  τους  φωτογραφίες.        


Από  τα  μοντέλα  του  Αρμάνι  πετάγομαι  στο  Αρμενάκι  φιλαράκι  μου,  ξυπόλητο,  φοβισμένο  και  πεινασμένο.  Γεννημένο  στην  Ελλάδα   από  πρόσφυγες  Αρμένηδες  γονείς,   ζούσαν  και  με  τα  αδερφάκια  του  σε  μιά  παράγκα  στο  Βουρλοπόταμο.  Το  όνομά  του  Αλεξάν,  ήθελε  όμως  να  το  φωνάζουν  Αλέξανδρο.      

Κώστα  με  συγκίνησε  το  λάικ  σου  στο  προφίλ  μου. Παραμένω  φίλος  και  θαυμαστής  σου.  Θα  ήθελα  να  μου  απαντήσεις  σε  αυτές  τις  ερωτήσεις  που  θα  συμπεριλάβω  σε  ένα  αφιέρωμα  που  ετοιμάζω  για  σένα.

1-  Τόσα  χρόνια  πρωταγωνιστής  στο  θέατρο  και  στον  κινηματογράφο,  ποιά  απάντηση   δίνεις  στο  τι  σημαίνει  ηθοποιός  ?

Όπου  να  ναι  θα  κλείσει  μισός  αιώνας  από  όταν  κίνησα  να  γίνω  ηθοποιός και φυσικά  μέσα  στα  τόσα  χρόνια  πέρασα  εθελοντικά  όλα  τα  στάδια  μιάς  φανταστικής  προσπάθειας  για  καλλιτεχνική  ωριμότητα.   Γι΄ αυτό  όσοι  καταγίνονται  σοβαρά  με  αυτό  το  λειτούργημα δίχως  ματαιοδοξία  μα  από  πάθος, στροφογυρίζουν  στον  πύρινο    τροχό  σε  όλο  τους  τον  βίο. Όχι  πως  τους  αρέσει  να  βασανίζονται,  κάθε  άλλο. Χαίρονται  μάλιστα  που  στάθηκαν  τυχεροί   να  πάρει  έστω  και  ένα  μικρό    σκοπό  η  ζωή τους  και  ας  είναι  ταλαιπωρία.  Ταλαιπωρία   τέτοια  όμως  που  ανταμείβει    διπλά  αφού  ζωτικότητα  και  πνευματικότητα    ταυτίζονται  ιδιαίτερα  στη  τέχνη  του  θεάτρου  που  αυξάνει  άμεσα  τη  συνείδηση  αυτού  που  την  υπηρετεί.    

2-  Η  αγάπη  του  κόσμου  που  σε  συνοδεύει  είναι  κίνητρο  δημιουργίας  ?

Η  αγάπη  του  κόσμου  αποτελεί  για  τον καλλιτέχνη    επιβράβευση  της  προσπάθειάς  του  και  κίνητρο  για  υψηλότερους  στόχους.




3-  Μετανοιώνεις  που  αφοσιώθηκες  στο  επάγγελμά  σου   με  αγάπη  και  πάθος  και  έμεινες  μοναχικός  καβαλάρης  της  ζωής,    αδιαφορόντας  για  οικογένεια,   παιδιά  και  εγγόνια  ?  

Αν  η  πνευματική  λαχτάρα  και  ο  δημιουργικός  οίστρος  χαλαρώσουν,  το  γκρέμισμα   είναι σίγουρο.  Η  επιτυωία  είναι  ο  κίνδυνος  των  κινδύνων.  Πρέπει όταν  αυτή  έρθει    να  στυλωθεί  κανείς    και  να  την  πολεμήσει   με  σκληρή  αυτοκριτική   και  με  θηριώδη  εργατικότητα.  Αλλιώς  θα  γίνει  σκλάβος   σε  όλη  του  τη  ζωή  στην  αυταρέσκεια    και  σε  κείνους  που  τους  αρέσει  σήμερα    και  δεν  τους  αρέσει  αύριο.  Σε  αυτούς  που  τον  διορίζουν    και  τον  παύουν    κατά  τα  κέφια  τους.  Και  που  υποχρεώνεται  να  τους  κολακεύει  εσαεί !  


4-   Βέβαια  αγαπάς  όλους  τους  ρόλους  και  τις  ταινίες  σου,  αλλά   ποιούς  και  ποιές  ξεχωρίζεις  ?

Ο  ηθοποιός  δεν  έχει ανάγκη  από  τεχνάσματα  και  προστασίες   όταν  αξίζει.  Πρέπει  όμως   να  έχει  μια    σχεδόν  μεταφυσική   πίστη  στη  δουλειά  του ,μιά  απόλυτα  δική  του  μυστική  ανάγκη,  Ναναι  αυτό   που  πρέπει  ναναι,  δηλαδή  αληθινός  καλλιτέχνης,  Ανεξάρτητα  αν  του  το  αναγνωρίζουν  ή  όχι,  διαφορετικά  θα  βουλιάξει    μέσα  στις  ευκαιρίες  του  επαγγέλματος  και  θα  χαθεί !



5-  Aνάφερέ  μας    μας   πρόσωπα   που  λειτούργησαν  με  ήθος   και   δημιουργικά  στη  καριέρα  σου.  Αλλά  και  πρόσωπα  που  προσπάθησαν  να  σε  μειώσουν  και  υποτιμήσουν  ως  προσωπικότητα  κυρώς  στα  ΜΜΕ. Πως  νοιώθεις  για  τα  πρώτα  και  πως  για  τα  δεύτερα ?

ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΒΑΘΕΙΑ ΕΓΝΟΙΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΙΡΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΤΑΓΙΝΟΝΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΑΚΟΛΟΥΘΕΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΤΑΠΤΩΣΕΙΣΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ. Ο ΣΩΣΤΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ, Ο ΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΖΩΝΤΑΝΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΟΝΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝΕΙ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ ΜΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΟΠΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΑΘΕΙ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ -ΓΙΑΤΙ ΒΕΒΑΙΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΙΠΑΜΕ ΗΔΗ,Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΚΗΝΗΣ -ΚΑΙ ΓΙΑΥΤΟ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙ ΙΣΧΥΡΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ

6-  Και  πως  συνδιάζεται  να  πετύχεις  στη  ζωή  σου,  από  τη  μία  με  το  σώμα  σου  να   γίνεις      πρωταθλητής  Ελλάδας  στις  καταδύσεις -  κολύμβηση.  Και  από  την  άλλη  να  υποτάξεις  το  πνεύμα  σου  στην  τέχνη  του  ηθοποιού  ?  

ΓΙΑΥΤΟ ΟΣΟ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΤΟΥ, ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΟΤΕΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΜΕΣΑ ΑΦΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟΣΗ ΑΦΘΟΝΙΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΧΡΩΣΕΩΝ ΝΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙ. Η ΙΔΕΑ ΠΩΣ Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΤΑΛΕΝΤΟΥ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΜΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑ ΓΙΑ ΠΕΡΑ ΑΝΟΗΤΗ. ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΣΕ ΞΕΝΑ ΜΕΓΑΛΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΑΛΛΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΤΕΧΝΗΣ , ΜΝΗΜΟΝΕΥΩ ΕΔΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΜΑΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥ ΕΦΘΑΝΑΝ ΟΙ ΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΙΚΟΣΙΤΕΤΡΑΩΡΟΥ ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΗ ΑΣΚΗΣΗ, ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΩΣΗ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΣΕ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ

Πάντα  με  την  αγάπη  και  την  ευχή  μου.  Απάντησέ  μου  εδώ.  Ευχαριστώ.       

τι  είναι  ο  Έλληνας ?
( συζήτηση  Ωνάση, Χατζιδάκι, Καζάν, Γράτσου )
---------------------------
Όταν  σε  κάποιο  πίσω  τραπέζι,  στο  μισοσκόταδο,  ελληνικού  κέντρου  της  Νέας  Υόρκης,  συζητούσαν   Αριστοτέλης  Ωνάσης,  Μάνος  Χατζιδάκις,  Ηλίας  Καζάν  και  Κώστας  Γράτσος,   έστηνα  αυτί... Κι΄ όταν  μου  λέγανε  πες  και  συ   κάτι...   ένοιωθα  σαν  τσιροπούλι  μπροστά  σε  σταυραετούς...

Νομίζω  ήταν  στο  << Ετζίπσιαν  Γκάρντεν  >> όπου  τραγουδούσε  ο  Αγγελόπουλος   και  μαζί  μας  ήταν  και  ο  Πολ  Σαπουνάκης.  γαμπρός  του  εκατομμυριούχου  Τζον  Πάππας.  Η   συζήτηση  αφορούσε  τον  χαρακτήρα  του  Έλληνα  μέσα   στους  αιώνες.  Έλεγε  ο   Σμυρνιός :

-  Κληρονομήσαμε  από  τους  Τούρκους  πολλά  ελαττώματά  τους,  όπως  το  μπαξίσι,  το  ροσφέτι,  το  αλισβερίσι...

ΚΑΖΑΝ :  Ναι,  αλλά  από  αιώνες  είναι  αναλλοίωτη  η εθνικότητά  μας,  είμαστε  φυλή  της  υπεροψίας,  περιέργειας,   κενοδοξίας,  φιλοδοξίας,  πανουργίας,  υποψίας... 

ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ  :  Εδώ  έρχομαι  σε  επαφή  με  όλες  τις  φυλές  του  Ισραήλ  που  κάθε  μιά  έχει  τα  χαρακτηριστικά  της,  αλλά   όταν   πηγαίνω  στην  Αστόρια  συναντάω  τον   ανυπόφορο   χαρακτήρα   του  Έλληνα.  Υπεροπτικός  απέναντι  στα  << αμερικανάκια >>, όπως  αποκαλεί  τους  γηγενείς.

Και  τότε  ξύπνησε  μέσα  μου  ο  ρεπόρτερ  και  ρωτάω να  μου  πούν  μιά  μόνο  χαρακτηριστική  λέξη  για  τον  Έλληνα. Και  μου  λένε  :  ΩΝΑΣΗΣ  : Πανούργος.  ΚΑΖΑΝ : Υπερόπτης.  ΧΑΤΖΙΔΑΚΚΙΣ :  Περίεργος.   Μουρμουρίζει  κάτι  και  ο  Γράτσος,  τί   είπες   τον  ρωτάει  ο  Ωνάσης  και  ο  αχώριστος  συνεργάτης  του  επί  χρόνια  λέει :  ΒΛΑΞ  !         

αρμόδιος  της  ελληνικής   κυβέρνησης
είχε  απορρίψει  συνεργασία  με  την  Αθηνά
στην  εκμετάλλευση  του  Σκορπιού 
---------------------------------------------------
Μετά  τον  γάμο  της  με  τον  Ντόντα  η  Αθηνά   είχε  ρθει  μαζί  του  στην  Ελλάδα. 
Και...  Χτυπάει  το  τηλέφωνό  μου,   νόμισα   ότι  μου  κάνουν  πλάκα...  Ήταν 
ο  Ελληνοβραζιλιάνος  κουμπάρος  του  ζεύγους  Κώστας  Κοτρωνάκης  που  με  καλούσε  να  πάω  στη  Γλυφάδα  όπου  πίνανε  τον  καφέ  τους  στου  Ζέρβα  οι  τρείς,  μαζί  με  το  ζεύγος  Ισίδωρου  Κούβελου  -  Ντόρας  Μπακογιάννη.

-  Να  μας  φέρεις  και  το  αγαλματίδιο  του  Ωνάση, μου  λέει  ο   κ.  Κοτρωνάκης  που    δεν  ήξερε  ότι  ήταν   από  άργιλο  και  ασήκωτο. (  Δεν  έδωσα  το  άγαλμα  γιατί  η  εγγονή  του  Ωνάση  δεν  ήξερε  ούτε  μιά  λέξη  στα  ελληνικά ). 

Τελικά,  να  μη  πολυλογώ,  η  Αθηνά   έλαβε  από  τον  κ.  Κούβελα  (  πρόεδρο  της  Ομοσπονδίας  ιππασίας  )  ελληνική  ταυτότητα  ιππεύτριας  και  πρότεινε  ο  ολυμπιονίκης   άντρας  της  να  γίνει  Έλληνας  υπήκοος.  Ακόμη  είχε  σχέδια  για  το   μέλλον,   όπως  το  ελληνικό  δημόσιο  να  συνεργαστεί   μαζί της  στον  Σκορπιό  που  να  μετατραπεί  σε  θέρετρο    ανώτατου   τουρισμού. 

Τότε,  κυβερνητικός   παράγοντας  (  πέστε  τον  << ειδικό >>,  <<  αρμόδιο >>  ή  υπουργό )  νομίζοντας ότι  έχουν  αρχίσει   μπίζινες  ανάμεσα  στην  ιδιοκτήτρια  του  νησιού     και  του  επιχειρηματία  κ.  Κούβελα  αρνήθηκε  κάθε  συνεργασία  του    δημόσιου  μαζί  της.  Έκπληκτη  στην  αρχή  η  Αθηνά,   θυμωμένη  μετά,  επέστρεψε  στη  Βραζιλία  και  αποφάσισε  να  μη  ξαναπατήσει  στην  Ελλάδα. 

Αυτά  θέλει  να  βγάλει  στη φόρα  σήμερα  η  μοναδική  απόγονος  και   κληρονόμος  του  Ωνάση,  αλλά  όσο  πάει   και  πήζει  το  μυαλό  της  και   ποιό  το   κέρδος,  σκέφτεται.  Αλλά  κι΄ εγώ   -  με  τόσα  χρόνια  στη  πλάτη  -   που  γνωρίζω  λεπτομέρεις  και   ονόματα,  δεν  έχω   πιά  την    πνευματική  και  σωματική  αντοχή  να  εμπλακώ  και  να  αντέξω   σε  αντεγκλήσεις  και  αντιδικίες  επί  του  θέματος.    

Δεν  θα  αποκαλύψω  όνομα,  γιατί  θα  γίνει  σεισμός.   Αλλά  οι  παλαιότεροι  που   θα  το  βρούν,  δεν  πρόκειται  να  το  επιβεβαιώσω  γιατί  δεν  αντέχω  μπλεξίματα  σε  αυτή  την  ηλικία.  Αυτά  και  ΤΕΛΟΣ.             

προστέθηκε στις: Παρασκευή 31.08.2018

 
 

:: αρχική :: προφίλ :: επικοινωνία :: εικόνες

© Δημήτρης Λιμπερόπουλος :: ...Webmaster